8. siječnja 2016.

It's the most wonderful time of the year

Kada pričamo o kupovanju božićnih poklona vjerujem da postoje dvije vrste ljudi: oni koji kupuju na vrijeme i oni koji to rade u zadnji tren.
Ovi prvi svoju 'ho ho ho' kupovinu obave još u 8. mjesecu (da, u 8. mjesecu - vjerujte mi na riječ, znam ih nekoliko), smijući se budalama koji se opušteno brčkaju u moru, tako blaženo nesvjesni Mordora koji im se približava brzinom munje. Oni će za sebe reći da su odgovorni, ne vole ništa raditi u zadnji tren i da im njihove 'to do' liste jednostavno olakšavaju život. A ja kažem da su oni jednostavno, u najmanju ruku, čudni. Voditi s njima razgovor, da vam budem iskrena, mi nije najdraža stvar na svijetu. Njihov osuđujući pogled kada im kažete da vam je trenutno veća briga vaša pomidor boja kože zbog nemazanja sunčanom kremom, nego božićni pokloni, gori vašu već ionako dovoljno izgorenu kožu, a njihov tihi podsmijeh vrišti u vašim ušima. ''Pa zar ti ne voliš Božić?'', pitaju oni u čudu. Jer izgleda da se ljubav prema Božiću mjeri koliko ćemo vremenski prije kupiti poklone. A ja jadna, očito neodgovorna i bez proklete 'to do' liste, ne da volim Božić, nego ga obožavam. Moja ljubav prema njemu je malo reći bolesna. Ja sam jedna od onih koja je uvjerena da priča o Djedu Mrazu nije bajka. I zato - ne pitaj me takve stvari! Nemoj. Radije skuliraj brate, popij pivu!



E sada, postoje i ovi drugi. Ovi meni puno bliži. Ovi koji za Badnjak panično trče po trgovačkim centrima jer im nedostaje još samo jedan poklon. A uvijek, ali baš uvijek nedostaje upravo taj jedan poklon. Naravno, da ne govorim o tjednu prije Božića, kada još ni ne znamo što ćemo i kome ćemo kupiti. Ah... Ima ona pjesma: It's the most wonderful time of the year... Čak i ja, zagrižena Mrazovka, u tim trenucima preispitujem istinitost te pjesme. Dozivam sve svece, proklinjem the most wonderful time of the year, sebe i sve oko sebe! Ljuta na cijeli svijet, a najviše na onaj prokleti 8. mjesec kada sam mogla kupiti poklone, a nisam. Jer sam se glupača kupala u moru. O živote, živote... I u tom trenutku saznanja vlastite gluposti i onoga još glupljeg 'vrag odnija prišu', uhvati te panika. Pa počneš kao sumanut trčati po gradu u potrazi za idejama, za poklonima. Stavljaš traku na glavu, oblačiš sportske tenisice i trkaće gaće, sa slušalicama u ušima iz kojih trešti pjesma Eye of the tiger. Nabrijavaš se jer imaš samo nekoliko sati. Znoj cijedi sa čela, oči su ti širom otvorene, ruke ti se znoje. U čučnju si - priprema! Podižeš se iz čučnja - pozor! Pucanj startnog pištolja - sad! Trči Forreste, trči! Trči po gradu, trči po centrima, trči po dućanima! Na kraju dana ti si mrtav. Jednostavno mrtav. A ako ti se, kada stigneš doma sa vrećom poklona kupljenih na brzinu, dogodi da u toj vreći nešto nedostaje - dođe ti da se digneš iz mrtvih i ponovno se ubiješ na što bolniji način.


Svake godine kažem da je to zadnji put da tako kupujem poklone. I svake godine učinim isto što i prošle. Svake godine umrem, dignem se iz mrtvih, pa se ponovno ubijem. I ove godine sam si naravno rekla da ću biti pametnija. I ove godine si lažem. Ali ok. I zamislite samo što sam učinila! Napravila sam si listu dućana gdje sljedeće godine obaviti taj 'ho ho ho' shopping. Na vrijeme. Listu ću si zalijepiti na strop iznad kreveta kako bi svako jutro oči moje prvo ugledale nju. Zlu ne trebalo. Je li to zato jer mi je trčanje po gradu u zadnji tren još uvijek svježe pa sam poludjela, ne znam vam sa sigurnošću reći. Ali eto, što je tu je. Lista je napravljena. I dijelim ju s vama, istima kao što sam ja. Jer razumijem vašu patnju i bol. Ok, dijelim ju i s ovima drugima. Ovima čudnima. Možda me zauzvrat u 8. mjesecu ne budu gledali čudno.

NJAMAMAMA
Ova mama mi je srcu draga. Najviše od svega voli hranu, kuhati i jesti. Uz to, uvijek je okružena djecom, pa htjela-ne htjela, ne može se oduprijeti ni svakodnevnom šarenom šušuru. Dodajte svemu tome i njenu kreativnu glavu punu ideja i postat će vam potpuno jasno kako i zašto je nastala Njamamama, web shop za tulume. Da, da, za tulume, dobro ste čuli. Od tanjura, čaša, salveta, pribora za jelo, svjećica za torte, pa sve do slamki, retro bočica, kalupa za cupcakese i razno raznih ukrasa. Sve na šarene točkice i prugice. A tko je ikada bio imun na točkice i prugice? U shopu naravno možete pronaći i još svaštanešto. Čak i konac. Šareni. Za što je on, nisam vam sigurna, ali čini mi se da ga je dobro imati u ladici. Sve u svemu, ova mama je mislila na apsolutno sve kada je dobar tulum u pitanju. Pa ako imate nekoga tko voli organizirati tulume - pravac Njamamama. Super, super poklon! Osobno recimo znam jednoga koji obožava organizirati partije sa puno ukusnih malih zalogajčića. Radi neke fine mješavine za popiti. Vjerujte mi, raj za okusne pupoljke. Jedini problem je što uvijek jedemo iz tanjura na Micky Mausa, a pijemo iz prozirnih čaša na kojima nam pišu imena. Kaže on da je to čisto radi fore. A ja kažem neka pusti foru na miru. Njamamama, očekuj moju narudžbu za sljedeći Božić. Jer sam dobar prijatelj.

Njamamama 

DILEMMA POSTERS
Imati zid pun slika i postera je nešto najljepše na svijetu, ako se mene pita. Dobro, možda ne na svijetu, ali u nečijem stanu sigurno. Takav zid daje onaj umjetnički, osobni 'touch'. Divno, zaista najdivnije. Nedavno sam stajala ispred vlastitog zida u sobi i razmišljala s čime da popunim još onaj jedan centimetar slobodnog prostora na njemu. Buljeći u taj svoj već ionako pretrpani zid dobila sam nekoliko ideja, svaka bolja od druge (čitaj: skromnost), ali naravno da se s nijednom moj novčanik nije složio. I tako sam sjedila u kutu sobe, plakala nad svojom sudbinom, proklinjući novac koji pokreće svijet. Sve dok, sasvim slučajno, na internetu nisam našla rješenje svojih problema. Dilemma posters! Ovdje možete naručiti razne postere sa odličnim porukama. Kao na primjer: ''I followed my heart. It led me to the fridge.'' Kakva životna istina, zar ne? Uglavnom, posteri dolaze u raznim veličinama, bojama, sa ili bez okvira. A poruka na posteru može biti i ona iz vaše glave. Totalno su fleksibilni, simpatični, dragi i pristupačni. Pa eto, ako znate nekoga tko je isto kao i ja plakao u kutu sobe, sada znate kako mu možete podignuti raspoloženje za Božić. Ili ako taj netko voli slijediti svoje srce, pokažite mu pravi put. U smjeru frižidera.

Dilemma posters

MUSTRA
Za njih ste sigurno čuli. Ne treba puno priče oko njih. Duhovite, pametne i slatke majice kratkih i dugih rukava. Super, super poklon. Tko ne bi htio imati njihovu majicu! Samo dok gledam ove na mom štriku, imam takav spokoj u glavi. 'Pomalo', kaže ova moja dok se spokojno leluja na povjetarcu. Jer vrag odnija prišu, kažem vam opet ja!


POLONAPOLONA
Na ovu stranicu čije ime nikako ne znam točno izgovoriti sam naišla tek nedavno i jednostavno se oduševila. Unikatno posuđe na razne umjetnike, poznate face, imaginarne likove i slično! Oh, what a joy! Pa tko ne bi htio piti ujutro kavu iz šalice sa koje te gleda Frida Kahlo ili jesti sa tanjura zajedno s Janis Joplin! Tko? Tko, recite mi? Nema takvoga! Ovo nije samo ideja vama za sljedeće blagdane, nego ideja i mojim bližnjima. Za mene. Ja želim jesti zajedno sa Janis Joplin. Nas dvije. Jedemo sarmu. Eto. Sretan mi sljedeći Božić. Enough said.

Polonapolona
ŠTA DA
I ptice na grani znaju da sam hard core lokalpatriot. Zato ne mogu na ovu listu ne staviti Šta da (Happy Hobby) dućan u centru Rijeke. Jednostavno ne mogu. Tu možete pronaći sve što vam srce poželi. Od majica, torbi, pa sve do pribora za školarce ili za one koji se tako osjećaju. Ovdje na svoje mogu doći i sladokusci, ljubitelji čudnih čokolada. A da ne pričamo o ostalim rukotvorinama poput nakita, vješalica ili nakurnjaka. Dodajte tome još i nekako domaću atmosferu u dućanu i dobijete super mjesto gdje ćete voljeti ući čak i kada ne morate trčati u potrazi za poklonima.

Šta da

BEER CLUB SHOP
E ovo je raj za okusne pupoljke svih nas pivopija. Nedavno u Rijeci otvoren Beer Shop u kojem se nalaze pive iz cijeloga svijeta. Bit ću iskrena i reći da kada sam neki dan ušla unutra - suze su potekle. Suze, sline, voda je iz mene curila na sve strane. Doslovno, vjerujte mi. Došlo mi da uzmem pive u ruke i sve ih zagrlim. Moguće je da imam problem, da. Ne osuđujte. U svakom slučaju, ne znam kojim riječima bih opisivala ovaj dućan. Ne znam, ne znam... Toliko pive, toliko sreće u ovih nekoliko kvadratnih metara prostora... Ako želite nekoga usrećiti, kupite mu pivu iz Beer Shopa. Ako želite usrećiti sebe, kupite si pivu iz Beer Shopa. Ako želite usrećiti mene, kupite mi pivu iz Beer Shopa. Živjeli!

Beer Club Shop

KNJIŽARE / MUSIC SHOP
Algoritam, Profil, VBZ, Dallas Records, Croatia Records... Places to be. Ne treba povod za ući unutra. A knjiga, CD ili ploča je uvijek pun pogodak poklon. A i otkrit ću vam jednu tajnu. U knjižarama uvijek možete pronaći najljepše papire za umotavanje, divne ukrasne kutije i razne mašne, mašnice, trake, trakice. Pa ako ne kupite super poklon, uvijek ga možete super zamotati. Osim ako ste kao ja. Pa uđete u Profil nekoliko dana prije Božića, kupite SEBI par knjiga i dvije ogromne role papira za umotovanje, nekoliko ukrasnih kutija i brdo trakica i mašnica. A poklona nigdje. Da. Nemojte biti kao ja. Nemojte.



Na listu bi moglo stati još. Još, još i još. Ali do sljedećeg Božića ju imamo vremena povećati i nadograditi. Ima vremena, ima vremena... pjevam ja svake godine na početku 12. mjeseca. I sada mi recite da nije jednostavnije napisati pismo Djedu Mrazu i riješiti se svih muka! Pa neka on misli umjesto nas!  Zato olovku u ruke i pišite: ''Dragi Djede Mraze...''

Za kraj ovog posta, moja preporuka vam je da sami sebi kupite nešto sa liste. Bilo da spadate u onu čudnu grupu ljudi koja za vrijeme ljetnih vrućina kupuje božićne poklone, bilo da ste jedni od onih koji sa slušalicama u ušima, trakom na glavi i ostalom sportskom opremom trčite u zadnji tren - zaslužili ste. Jeste, stvarno jeste.

Do sljedećeg posta, budite mi sretni i veseli. I nemojte zaboraviti, da bez obzira na sve, Božić IPAK JE the most wonderful time of the year.

P.S (Da ne bi bilo: ''Ukrala si.''. Iako jesam, ali ok.). Neke slike su preuzete sa službenih stranica dućana. Osim nekih. Osim ovih ružnih. E to su moje slike.

Nema komentara:

Objavi komentar